4 juli 2023

Digitale zorg 3 juli

Senioren Beek en Donk leren dat er steeds meer digitaal gaat in de zorg

Seniorenvereniging Beek en Donk organiseerde maandag 3 juli in het Ontmoetingscentrum een avond over handige en veilige apps en websites die je kunt bezoeken op het gebied van gezondheid en medische zaken.

Er waren zo’n 30 senioren op af gekomen en zij kregen allerlei tips van Wim de Wijs, die verbonden is aan SeniorWeb en al vaker gastspreker is geweest. Hoe zit het met medische dossiers: zijn ze compleet, wie kan ze inzien en hoe moet je dat regelen? Ook legde hij uit dat er verschillende handige apps bestaan die je kunnen helpen zodat je niet meteen een dokter hoeft te bellen en aan de assistente moet uitleggen wat je mankeert. Een voorbeeld is de gratis app ‘MoetIkNaarDeDokter’ waarbij je een aantal korte vragen beantwoordt en deze app geeft dan aan of je contact moet opnemen met de dokter. Ook kunt u er met de SkinVision app achter komen of het vlekje op uw huid verdacht is of gewoon een moedervlek. Beoordeelt de app het als hoog risico dan krijgt u het advies om naar uw arts te gaan.

Het zoeken op internet naar bijvoorbeeld woorden als codicil, EHBO, thuisarts etc. kan uitgebreide informatie opleveren zoals werd aangetoond op deze avond.

In de pauze werd koffie en thee geschonken en kwamen de gesprekken goed op gang. Er werden ook regelmatig goede vragen gesteld waarop door Wim prima werd geantwoord. Duidelijk werd in ieder geval dat er steeds meer digitaal zal moeten worden gewerkt.

Men kon flyers meenemen en iedereen krijgt via email de belangrijkste informatie van deze leerzame avond toegestuurd.

De leden van Seniorenvereniging Beek en Donk keerden dan ook heel wat wijzer huiswaarts.

Kijk voor meer informatie op onze website: https://www.seniorenverenigingbeekendonk.nl.

samenvatting presentatie digitale zorg Beek en Donk