18 september 2023

Wandelpuzzeltocht

Gezelligheid troef bij de Wandelpuzzeltocht

Wat was het prachtig wandelweer zondag 17 september. Vanuit startpunt De Waterpoort mochten we een vijftigtal leden en niet leden begroeten die, in vooraf gevormde groepjes, begonnen aan een leuke puzzel wandeltocht met foto’s in willekeurige volgorde door Beek en Donk. De bedoeling was deze foto’s in de juiste volgorde te plaatsen. Wat blijkt? Heerlijk buiten, prima bewegen en ook nog puzzelen en kletsen met elkaar is een prima combinatie voor een fijne bezigheid. De uitgestippelde route en genomen foto’s gaf soms wel wat discussie, maar dat hoort er natuurlijk bij. Na terugkomst in de Waterpoort moest als laatste puzzel ook nog een rebus opgelost worden. Ook dat ging niet zomaar goed. Een plaatje over een ei en een D werd door iedereen anders uitgelegd. Toch, toen we achteraf de “simpele” oplossing hiervoor gaven, was de reactie vaak, o ja, nu snap ik het. Dat alles ook klopte, blijkt uit de ingeleverde formulieren van vijf groepjes die zowel de goede volgorde van de foto’s als de rebus, 100% goed opgelost hadden. Zij ontvangen hiervoor een prijsje. Ter afsluiting van deze fijne middag ontving iedereen een consumptie en werd nog heerlijk nagenoten in de Waterpoort. De juiste oplossing van de rebus was: ‘Aan het einde van de zomer zijn wij klaar voor een mooie herfst’.

Namens Seniorenvereniging Beek en Donk dank aan iedereen die hieraan een bijdrage geleverd heeft.

De prijswinnaars:

Groep Marie- Louise Wijnen