26 juni 2024

Dagreis naar Zandsculpturen

Dagreisje Seniorenvereniging Beek en Donk naar Zandsculpturen

Vrijdag 21 juni is de Seniorenvereniging Beek en Donk met een volle bus richting Garderen vertrokken om daar, na koffie met gebak, de zandsculpturen te gaan bekijken.
Volgens de ANWB is dit het leukste uitje van Gelderland en daar is geen woord van overdreven!  Iedereen was diep onder de indruk van de werken en hoe het mogelijk is om van zand zoveel prachtige ontwerpen te maken.
Woorden en verbeelding komen samen in de schitterende zandsculpturen tijdens deze tentoonstelling van 2024 met als thema BOEKEN. Deze tentoonstelling is niet alleen uniek in de wereld, maar ook leuk en leerzaam voor alle leeftijden.
Voor onze senioren een feest van herkenning !
Daarbij is alles perfect onderhouden en de tuinliefhebber kijkt zijn ogen uit bij alle prachtige planten. Ook de beeldentuin met vele houtsculpturen is zeer de moeite waard; tevens kon men neuzen in de winkel met woonaccessoires en stijlvolle kleding of buiten de alpaca’s bekijken. En dit alles met lekker weer en een zonnetje.

Daarna voor een heerlijke lunch naar brasserie Kriebelz  waar alles al gereed stond.
Toen stond de bus alweer klaar voor een rondreis door o.a. de  gemeente Voorst  met een gids die veel wetenswaardigheden vertelde over de omgeving en de plaatselijke landgoederen.
Na al deze informatie weer even terug naar Terwolde voor een drankje en na een half uurtje de terugreis aanvaard naar het restaurant van de Bolderman in het plaatsje Zeeland, voor een gezellig en voortreffelijk diner.
Na deze drukke dag met veel indrukken was men rond 20.15 uur weer thuis, zodat velen de dag kon afsluiten met de voetbalwedstrijd Nederland – Frankrijk.