10 juli 2024

Druk bezochte kienavond

Druk bezochte kien-avond Seniorenvereniging

Ruim veertig leden van Seniorenvereniging Beek en Donk kwamen dinsdag
2 juli naar het Ontmoetingscentrum voor een gezellig avondje kienen.
Dit waren er meer dan verwacht en zeker meer dan waarop de organisatie gehoopt had, omdat juist op deze avond het Nederlands elftal tegen Roemenië speelde om een plekje in de kwartfinale van het EK.

Bij aanvang van de eerste kien-ronde stond Oranje al voor met 1-0 en dankzij het gejuich uit de Huiskamer in het Ontmoetingscentrum bleven de kieners de hele avond op de hoogte van de prestaties van het Nederlands elftal. Zo mooi.
In de tweede kien-ronde werd er maar liefst een drie-dubbele-kien gescoord en moest er geloot worden om de ronde-prijs en de troostprijzen.
Het kienen verliep vlot en na drie rondes had op bijna elke tafel iemand een of meerdere prijzen gescoord. Bij een groepje kieners wilde het maar niet lukken en daarom werd er door hen uitdagend geroepen: de volgende prijs is voor ons, zet hem hier maar neer. Die prijs werd daarom, bij wijze van grap, alvast voorzichtig op het randje van de betreffende tafel gezet. Hilariteit alom toen er in deze groep al snel kien geroepen werd. De VAR, middels Marjon van de organisatie, controleerde de kienkaart en het bleek inderdaad om een geldige kien te gaan. Wat een treffer.

Toen was er nog maar één groep zonder prijs en laat nu uitgerekend aan die tafel de grootste prijs van de avond vallen. In de allerlaatste ronde en de allerlaatste minuut, zoals ook al menigmaal op het EK-voetbal, scoorde Mevrouw Nel Kluitenberg en mocht zij een mooi levensmiddelenpakket in ontvangst nemen.

De organisatie bedankte alle deelnemers voor hun aanwezigheid en gezellige inbreng en hoopt na de zomervakantie iedereen weer terug te zien bij de eerstvolgende kien-avond.