29 januari 2024

Samen uit eten bij Italiaans Huis

Senioren Beek en Donk genieten samen van heerlijke pizza’s

Op 25 januari zijn ruim 40 leden van Seniorenvereniging Beek en Donk weer gezellig uit eten geweest, deze keer bij Het Italiaans Huis in Beek en Donk.

Thuis kon iedereen het keuzemenu al rustig bekijken en kon men zijn of haar eigen driegangenmenu samenstellen.

Het eten was voortreffelijk en ook de bediening liep op rolletjes wat altijd knap is bij zo’n groot gezelschap. Naast het genieten van al die lekkere gerechten is het ook heel fijn om met elkaar aan tafel te zitten, elkaar te leren kennen en gezellig te praten met elkaar. Iedereen was dan ook vol lof na afloop. De avond was in alle opzichten geslaagd!

Hartelijk dank aan Peter en Lucie voor de goede organisatie en aan de chauffeurs die deelnemers ophalen en weer thuisbrengen.

De volgende datum en locatie zijn alweer bekend: donderdag 21 maart bij Pannenkoekenhuis Pluk, geen onbekende want een jaar geleden hadden de senioren daar ook een hele gezellige avond samen aan tafel. Voor meer informatie: www.seniorenverenigingbeekendonk.nl.

Gezellig samen gegeten! Door Hanny Lukassen

Op 25 januari zijn we met de Seniorenvereniging weer gezellig uit eten geweest, deze keer bij Het Italiaanse Huis in Beek en Donk.

Thuis konden we het keuze-menu al rustig bekijken en ons driegangenmenu samenstellen: Tomatensoep, Funghi alla crema, Carpaccio, Insalata mista, Mozzarella met tomaten. Pizza’s: Italiaans huis – Pollo – Hawai – Mafiosa – Tonno – Qattro Formagio – Qattro Stagioni – Scampi – Vegetaria. Penna la casa, Spaghetti Bolognese, Lasagna, Pollo sicilliana, Scalopina al funghi, Varkenshaas. Dame Blanche, Tiramisu, Koffie met likeur. Voor elk wat wils! Naast het genieten van al die lekkere gerechten is het ook heel fijn om met elkaar aan tafel te zitten, elkaar te leren kennen en gezellig te praten met elkaar. De avond was in alle opzichten geslaagd!

Hartelijk dank aan Peter en Lucie voor de goede organisatie en aan de chauffeurs die deelnemers ophalen en weer thuisbrengen!

Hanny Lukassen

En nog een …..

Tijdens het afgelopen winters weer, van veel meer binnen zitten als anders,
hadden we toch weer iets leuks om na uit te kijken. Het gezamenlijk uit eten gaan, afgelopen donderdag 25 januari was het zover.

Deze keer was er voor gekozen, door de eventuele weersomstandigheden, om in Beek en Donk zelf te blijven, te weten na het Italiaans Huis op het Heuvelplein. De meesten kenden het pand nog als ‘de witgoed winkel van Sjef van de Vorst’.

Ook nu was het menu vooraf weer aan ons bekend gemaakt en kon je je keuze per mail of een belletje doorgeven aan Peter Vogels, die dit samen met Lucie Poulisse weer tot een mooi gebeuren lieten slagen. Het menu was ook deze keer zorgvuldig samengesteld.

De eerste van de ruim 40 gasten waren al op tijd in het restaurant aanwezig en hadden hun plekje aan een van de 5 tafels snel gevonden. Bij binnenkomst kreeg je een kaartje met daarop je naam en welke gerechten je had doorgegeven. Met het verzoek om zelf je consumpties daar op aan te geven. De consumpties werden opgenomen en geserveerd. Personen die voor de 3 vleesgerechten hadden gekozen konden nu aangeven of ze friet of spaghetti erbij wilden.

Na het welkomstwoordje van Peter en de uitleg dat er voor was gekozen om de bijkomende drankjes na afloop per tafel af te rekenen. Dit om misverstanden te voorkomen.

De verschillende voorgerechten werden per gerecht opgediend. Zo ook nadien de hoofd-gerechten en de nagerechten.

Tijdens het eten was het een gezellige bedoening met het over en weer uitwisselen van
de laatste nieuwtjes; helaas niet allemaal over rozengeur en maneschijn.

Hoe ze kerst en oud en nieuw hadden gevierd en al of niet overlast hadden ondervonden
van het vuurwerk, dat soms wel erg hard knalde en trilde. En dat door het winterse weer sommigen de deur niet uit durfden te gaan en dat ze het nu weer fijn vonden dat het voorbij was.
Afspraken werden gemaakt om samen naar de senioren carnavalsmiddag in  de versierde tent op het Heuvelplein te gaan, dat dit jaar is geregeld in samenwerking met de club van Honderd van De Stichting Teugelders van Ganzendonck. Gezien het programma het zeker ook een leuke middag zou gaan worden.

Voordat we er erg in hadden, was het gezellig samen tafelen voorbij. Nadat de drankjes per tafel waren afgerekend, was het tijd om richting huis te gaan. Wies Rooyakkers had eventjes het woord genomen om namens alle aanwezigen woord van dank uit te spreken voor Lucie en Peter. Dit werd met een luid applaus door alle aanwezige beaamd. Zeker ook een pluim voor de bediening, die al die verschillende voor-, hoofd- en nagerechten voor een grote groep in goede banen hadden geleid. Zo te horen hebben we dus met z’n allen weer van een leuke avond ‘samen uit eten’ lekker genoten. Bedankt en beslist wat mij betreft tot de volgende keer. Peter heeft al aangekondigd om dan naar Pluk toe te gaan.
De meeste van ons kunnen daar op eigen gelegenheid naar toegaan.

Graag tot weerziens!

Pieter Bloemers.