13 oktober 2024

Start Rikcompetitie

Rikcompetitie seniorenvereniging Beek en Donk van start.

Beek en Donk- Afgelopen donderdagmiddag is de rikcompetitie die de seniorenvereniging Beek en Donk voor het derde jaar organiseert van start gegaan.
Maar liefst 44 personen hebben zich aangemeld om op tien donderdagmiddagen in de wintermaanden hieraan deel te nemen. In de eerste competitieronde werd 25 keer “kapot” gespeeld. Dat betekent dat alle 13 slagen gehaald werden in een spel. 22 keer werd er misère gespeeld waarvan 16 keer met een positief resultaat en 6 keer negatief. Bij een spel werd open misère gespeeld wat 150 punten opleverde. Piet van Oosterwijk bood zelfs open misère met praatje hetgeen hem 225 punten opleverde. Met zijn 400 punten aan het einde werd hij eerste bij de openingsrikcompetitie. Hiermee werd hij als dagprijswinnaar beloond met een vlaai. Op de tweede plaats eindigde Ben Engels met 295 punten. Als derde eindigde Adri van Vugt, vierde Harrie van Wanrooij en vijfde Frans van Griensven met respectievelijk 245, 185 en 175 punten.

Eind maart zal bekend zijn wie de seniorenkampioen is.

Op donderdagmiddag 24 oktober wordt de tweede competitieronde in het ontmoetingscentrum  gespeeld.

Stand rikcompetitie 1e ronde